Dolabike
Bestille

Slik fungerer det

Som kunde blir du møtt/tatt i mot av DølabikE-ansatt, eventuelt en medarbeider fra en av butikkene som er tilgjengelig.

Du får tilgang på det digitale kartet som ligger ute på nettsiden

Vi tilbyr gjerne vår lokalkunnskap og anbefalinger om reiserute, opplevelser og lignende som passer dine behov.

Du blir så tatt med til den sykkelen som skal leies ut, og vi viser hvordan den fungerer, hvordan den lades, ekstrautstyr du kan ha nytte av- en generell innføring altså.

Vi hjelper deg med å sjekke utstyr – Har du alt du trenger, er det evt. noe mer du bør ha? Hjelm, for eksempel, mat og drikke, sekk?

Vi forteller så om når og hvor den skal leveres tilbake (Se også utleierutiner)

Vi er tilgjengelige på telefon gjennom din utleie.

Slik fungerer det

Utleierutiner

Du får telefonnummer fra nettsiden og utleie-instruks, dersom noe skulle skje.

-Dersom det er behov for det kan du også ta kontakt for å spørre om veien, destinasjoner, hvor man kan ligge over etc.

-Du får muligheten til å sette fra deg sykkelen, eller at de kan bli hentet langs veien dersom noe skulle skje med syklene (eller dem). Dette kan medføre ekstra kostnader.

Syklene leveres tilbake i henhold til gjeldende utleierutiner.

Det gjennomføres en M-sjekk på syklene, dersom noe er ødelagt utover hva som er forventet av vanlig bruk og slitasje, kan det faktureres kunde.

Sykler leies på eget ansvar av leietaker som har ansvar for å levere tilbake sykkelen i den samme stand som de mottok den.

Regler

Du må bruke hensyn når du sykler og overholde trafikkreglene.
Syklene blir kontrollert før utleie for å sikre at de fungerer som de skal på alle måter. Det er likevel nødvendig at du som leietaker også sjekker at alt er i orden før du sykler, ved for eksempel å teste at bremsene fungerer.
Du er ansvarlig for sykkelen fra du henter den ut til du leverer den tilbake. Dette vil si at du ikke må overlate sykkelen til andre, og du er selv ansvarlig om andre påfører sykkelen skade.
Du må umiddelbart melde fra om skade eller feil på sykkelen. Dersom du har meldt fra om skade eller feil innen 10 minutter vil du få leien refundert.
Hvis du forlater eller går fra sykkelen under leieperioden må du sikre at den er tilstrekkelig sikret eller låst.
Hvis du leverer sykkelen et annet sted enn hvor du leide den fra, kommer det et ekstra fraktgebyr på 600.- kr. Dette gjelder ikke hvis du henter sykkelen på Ringebu og leverer på Vinstra hos en annen DølabikE-aktør.
Dersom sykkelen kommer bort eller blir mistet må du si fra umiddelbart.
Copyright © 2021 – 2024 Alle rettighter
Utvikling og drift: INOVEX
crossmenuchevron-down