Som kunde blir du møtt/tatt i mot av DølabikE-ansatt, eventuelt en medarbeider fra en av butikkene som er tilgjengelig.
Du får tilgang på det digitale kartet som ligger ute på nettsiden
Vi tilbyr gjerne vår lokalkunnskap og anbefalinger om reiserute, opplevelser og lignende som passer dine behov.
Du blir så tatt med til den sykkelen som skal leies ut, og vi viser hvordan den fungerer, hvordan den lades, ekstrautstyr du kan ha nytte av- en generell innføring altså.
Vi hjelper deg med å sjekke utstyr – Har du alt du trenger, er det evt. noe mer du bør ha? Hjelm, for eksempel, mat og drikke, sekk?
Vi forteller så om når og hvor den skal leveres tilbake (Se også utleierutiner)
Vi er tilgjengelige på telefon gjennom din utleie.
Du får telefonnummer fra nettsiden og utleie-instruks, dersom noe skulle skje.
-Dersom det er behov for det kan du også ta kontakt for å spørre om veien, destinasjoner, hvor man kan ligge over etc.
-Du får muligheten til å sette fra deg sykkelen, eller at de kan bli hentet langs veien dersom noe skulle skje med syklene (eller dem). Dette kan medføre ekstra kostnader.
Syklene leveres tilbake i henhold til gjeldende utleierutiner.
Det gjennomføres en M-sjekk på syklene, dersom noe er ødelagt utover hva som er forventet av vanlig bruk og slitasje, kan det faktureres kunde.
Sykler leies på eget ansvar av leietaker som har ansvar for å levere tilbake sykkelen i den samme stand som de mottok den.